Λυκούργου 6 Χαλάνδρι - 
logo

Εργοθεραπεία

Τι είναι η εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία είναι μία επιστήμη που μέσα από τη χρήση θεραπευτικά κατευθυνόμενων δραστηριοτήτων, στοχεύει στην ανάπτυξη ή την αποκατάσταση ικανοτήτων του ατόμου, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο (WFOT,2010).

Πότε πρέπει να επισκεφθώ έναν Ειδικό Θεραπευτή?

Το Ινστιτούτο Παιδιού και εφήβου συμβουλεύει να επισκεφθείτε άμεσα έναν Ειδικό Θεραπευτή:
Ο δάσκαλος ή νηπιαγωγός παραπέμπει το παιδί σας σε κάποιον ειδικό για αξιολόγηση.
Υπάρχει γνωμάτευση από Δημόσιο Φορέα με Διαταραχή Ελλειμματκής Προσοχής-Υπερκινητικότητα, δυσκολία στη λεπτή κίνηση ή στον αδρό συντονισμό.
Οι γονείς παρατηρείτε δυσκολίες ή ελλείψεις στο παιδί σας σε κάποια από τα παρακάτω αναπτυξιακά ορόσημα λεπτής και αδρής κίνησης.

Στάδια φυσιολογικής κίνησης

Παρακάτω παρατίθενται τα στάδια φυσιολογικής ανάπτυξης της λεπτής και αδρής κίνησης. Εάν διαβάζοντας τα διαπιστώνετε πως το παιδί σας δεν αναπτύσσει φυσιολογικά το λόγο επισκεφθείτε άμεσα έναν ειδικό για αξιολόγηση.

Λεπτή Κίνηση

12 έως 18 μηνών
  • Δείχνει τις εικόνες σε ένα βιβλίο
  • Φτιάχνει έναν πύργο χρησιμοποιώντας 2 τουβλάκια
  • Χρησιμοποιεί και τα δυο χέρια μαζί ώστε να μπορεί να κρατάει ένα παιχνίδι στη μέση του σώματός του/της
  • Δείχνει με το δάχτυλο του/της
  • Μπορεί να ταΐσει τον εαυτό του/της χρησιμοποιώντας ένα κουτάλι
  • Μπορεί να αφαιρεί τις κάλτσες του/της
  • Μπορεί να βάλει πράγματα μέσα σε ένα δοχείο
18 μηνών έως 2 ετών
  • Φτιάχνει έναν πύργο με 4-6 τουβλάκια
  • Βάζει έως 4 κύκλους σε ένα ραβδί
  • Γυρνάει τις σελίδες σε ένα βιβλίο, 2 ή 3 συγχρόνως
  • Γυρνάει ένα πόμολο
  • Ρίχνει μια μικρή μπάλα
  • Ζωγραφίζει σε ένα χαρτί, χρησιμοποιώντας ολόκληρο το χέρι για να μετακινεί το πινέλο
  • Ταΐζει τον εαυτό του/της χρησιμοποιώντας πιρούνι και κουτάλι
  • Μπορεί να τραβάει προς τα πάνω ένα μεγάλο φερμουάρ
  • Μπορεί να κρατήσει ένα μεγάλο μαρκαδόρο με τα δάχτυλα του/της, συνήθως βάζοντας το χέρι στην κορυφή του μαρκαδόρου
2 έως 3 ετών
  • Διπλώνει ένα χαρτί στη μέση
  • Σχεδιάζει ευθείες γραμμές και κύκλους
  • Μιμείται το σχεδιασμό ενός σταυρού
  • Γυρίζει μεμονωμένες σελίδες σε ένα βιβλίο
  • Κόβει τις άκρες του χαρτιού με το ψαλίδι (30μηνών)
  • Κρατάει έναν μαρκαδόρο χρησιμοποιώντας τον αντίχειρα και τα δάχτυλα του/της
  • Χρησιμοποιεί το ένα χέρι πιο συχνά από ότι το άλλο για τις περισσότερες δραστηριότητες
  • Φτιάχνει έναν πύργο έως 9 τουβλάκια
  • Κόβει ένα κομμάτι χαρτί (από 3 ετών)
  • Χρησιμοποιεί πιρούνι για να φάει
  • Διαχειρίζεται μεγάλα κουμπιά
  • Βάζει ορισμένα είδη ρουχισμού με επίβλεψη
3 έως 4 ετών
  • Φτιάχνει ένα πύργο με 9-10 τουβλάκια
  • Χρησιμοποιεί πλαστελίνη για να φτιάχνει μπάλες, φίδια, μπισκότα κ.α.
  • Φτιάχνει πράγματα με μεγάλα τμήματα σύνδεσης όπως με τα lego
  • Σχεδιάζει ένα κύκλο
  • Αντιγράφει ένα σταυρό
  • Κρατάει ένα μαρκαδόρο ή μολύβι με τη σωστή λαβή (όπως έναν ενήλικας)
  • Κόβει ένα κομμάτι χαρτί
  • Κόβει ένα χαρτί κατά μήκος μιας ευθείας γραμμής
  • Διαχειρίζεται κουμπιά
  • Βάζει τα περισσότερα είδη ρουχισμού μόνος/μόνη του/της, αλλά μπορεί να εξακολουθεί να χρειάζεται βοήθεια με κάποια ρούχα, όπως το πουκάμισο
  • Ταΐζει τον εαυτό του/της καλά με ένα κουτάλι και πιρούνι
4 έως 5 ετών
  • Αρχίζει να χρησιμοποιεί επίμονα το ένα χέρι για τις λεπτές κινήσεις
  • Κόβει ένα χαρτί κατά μήκος μιας ευθείας γραμμής με ψαλίδι
  • Προσπαθεί να κόψει με ψαλίδι έναν κύκλο
  • Σχεδιάζει έναν σταυρό από μόνος/μόνη του/της
  • Αντιγράφει ένα τετράγωνο
  • Αρχίζει να σχεδιάζει διαγώνιες γραμμές, όπως σε ένα τρίγωνο
  • Ξεκινάει να ζωγραφίζει με χρώμα στο εσωτερικό των γραμμών μιας εικόνας
  • Ντύνεται μόνος/μόνη του/της, αλλά μπορεί να εξακολουθεί να χρειάζεται βοήθεια με κάποια ρούχα όπως κουμπιά και φερμουάρ
  • Μπορεί να αλείφει βούτυρο σε μια φέτα ψωμί με ένα μικρό μαχαίρι

Αδρή Κίνηση

12 έως 18 μηνών
  • Ξεκινάει να περπατά
  • Προσπαθεί να τρέξει
  • Σκύβει για να πάρει κάτι από κάτω
  • Ανεβαίνει και κατεβαίνει τις σκάλες μπουσουλώντας
  • Προσπαθεί να κλωτσήσει μια μπάλα
  • Κάθεται μόνος/μόνη του/της σε μια καρέκλα
  • Σέρνει ένα παιχνίδι καθώς περπατά
18 μηνών έως 2 ετών
  • Ανεβαίνει και κατεβαίνει τις σκάλες κρατώντας το χέρι σας
  • Τρέχει αρκετά καλά
  • Πηδάει με τα πόδια ενωμένα
  • Πηδάει προς τα κάτω και προς τα εμπρός
  • Μπορεί να σταθεί στις μύτες των ποδιών με την βοήθεια σας
  • Ρίχνει μια μπάλα μέσα σε ένα κουτί
  • Κλωτσάει μια μπάλα
2 έως 2,5 ετών
  • Στέκεται στις μύτες των ποδιών μόνος/μόνη του/της
  • Οδηγεί ένα τρίκυκλο ποδήλατο με τα πόδια στο πάτωμα
  • Στέκεται σε ένα δοκό ισορροπίας με τα δυο πόδια και να προσπαθεί να προχωρήσει προς τα εμπρός
  • Πιάνει μια μεγάλη μπάλα με τα χέρια τεντωμένα προς τα έξω
2,5 έως 3 ετών
  • Μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι για λίγα δευτερόλεπτα
  • Ανεβαίνει τις σκάλες μόνος/μόνη του/της χρησιμοποιώντας εναλλάξ τα πόδια του/της
  • Περπατάει στις μύτες των ποδιών
  • Οδηγεί ένα τρίκυκλο ποδήλατο χρησιμοποιώντας τα πετάλια
  • Πιάνει μια μπάλα με τα χέρια λυγισμένα
  • Κλωτσάει μια μπάλα προς τα μπροστά
4 έως 5 ετών
  • Αρχίζει να χρησιμοποιεί επίμονα το ένα χέρι για τις λεπτές κινήσεις
  • Κόβει ένα χαρτί κατά μήκος μιας ευθείας γραμμής με ψαλίδι
  • Προσπαθεί να κόψει με ψαλίδι έναν κύκλο
  • Σχεδιάζει έναν σταυρό από μόνος/μόνη του/της
  • Αντιγράφει ένα τετράγωνο
  • Αρχίζει να σχεδιάζει διαγώνιες γραμμές, όπως σε ένα τρίγωνο
  • Ξεκινάει να ζωγραφίζει με χρώμα στο εσωτερικό των γραμμών μιας εικόνας
  • Ντύνεται μόνος/μόνη του/της, αλλά μπορεί να εξακολουθεί να χρειάζεται βοήθεια με κάποια ρούχα όπως κουμπιά και φερμουάρ
  • Μπορεί να αλείφει βούτυρο σε μια φέτα ψωμί με ένα μικρό μαχαίρι

Είναι σημαντικό να ειπωθεί πως το κάθε παιδί παρουσιάζει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης. Ωστόσο τα παραπάνω στάδια αναφέρονται σε ένα μέσο όρο φυσιολογικής ανάπτυξης λόγου τον οποίο οι γονείς πρέπει να έχουν ως δείκτη.

Το Ινστιτούτο Παιδιού και Εφήβου και η αξιολόγηση

Το Ινστιτούτο Παιδιού και Εφήβου απαρτίζεται από έμπειρους ειδικά καταρτισμένους Λογοθεραπευτές οι οποίοι αξιολογούν το κάθε παιδί ατομικά βασισμένοι σε σταθμισμένα και αναγνωρισμένα τεστ.

Η εμπειρία των θεραπευτών του Ινστιτούτου Παιδιού και Εφήβου βοηθά στο να αντιμετωπίσουν το κάθε παιδί με ξεχωριστό τρόπο βασισμένοι σε πολλούς παράγοντες όπως το οικογενειακό περιβάλλον, τυχόν προβλήματα υγείας του παιδιού και άλλες σημαντικές πληροφορίες οι οποίες συμβάλλουν σε ένα αξιόπιστο και επιστημονικό αποτέλεσμα.

Οι πληροφορίες αυτές δίνονται κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης των γονέων με την Υπεύθυνη του Ινστιτούτου Παιδιού και Εφήβου κα Αμμάρι Ναταλί.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter μας για περισσότερα άρθρα και ιδέες.
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram